Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel

Kerim BAYDAK

29-11-2022 17:40

 

Başlık 2: Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel

 

Gezmek, gezebilmek, her insanın çıkmak istediği, ancak bir türlü çıkmadığı, çıkamadığı bir eylemdir. Seyahat etmek, yeni yeni yerler görmek, yeni insanlar tanımak, tarihi, tabiat güzelliklerini keşfetmek, yeme-içme gibi damak tatları olan yeni kültürlere şahitlik etmek, herkesin vazgeçemediği bir gerçektir. Hayatın o yoğun keşmekeşliğinden sıyrılarak, boğucu çalışma ortamından uzaklaşarak, birçok şeyle dolu olan beynini biraz rahatlamak amacıyla, bir yolculukla da olsa bulunduğu ortamdan uzaklaşmasıdır. İnsanın bütçesi nispetinde yılın farklı zamanlarında, farklı yer ve mekânlarına gider. Bu sayede biraz mantalite olarak rahatlar, bedensel olarak rahatlar, stres ve sıkıntılarından az da olsa arınır, daha farklı ve sağlıklı düşünmeye çalışır. Sürekli aynı ortamda bulunmak, aynı şeylerle meşgul olmak, yeni düşüncelere üretmekten uzaklaşır. Yaptıkları, düşündükleri, duydukları, söyledikleri, yazdıkları şeyler (her şey) birbirini tekrardan öteye gidemez. Kısa de olsa yapılan bir seyahat ile gezmek, farklı ortamlar, farklı kişiler, insana yepyeni kapılar açar ve bu sayede insanın değişmesine belki de gelişmesine vesile olur.

Bu bağlamda Pandemi öncesine kadar fırsatlar bulduğum an da şehrin çevresinde ya da şehirlerarasında seyahatler etmeye çalışırdım Ne zaman ki küresel Pandemi denen Korona baş belası musallat oldu, bu gezmeler ve seyahatler akamete uğradı diyebilirim. Az da olsa, küçük kaçamaklar yaparak, şehrin sessiz, sakin ve dingin yer ve mekânlarına gezmelerimiz olduysa da bu günlük gidip gelmelerden öteye gitmiyordu. Bu bir günlük da olsa, şehrin ve işin yorucu, o yoğun ortamından uzaklaşmış olarak, zihnen ve düşünce olarak rahatlamamıza yetiyordu. Kısa süreliğine farklı yerde zamanda, eş, dost, arkadaş, akraba, tanıdık ya da farklı insanlar tanımakla farklı dünyalar olduğun, farklı duygu, düşünce ve fikirlere sahip insanlar olduğunu görmemize, dert, tasa, tepki gibi birçok kavramın nasıl da farklı anlamlar içerdiğini görmemize vesile olabiliyor. Karşılaştığımız, sohbet ettiğimiz, belki çayını, yemeğini yediğimiz birçok insandan, gezip, gördüklerimizden öğreneceğimiz çok şeyler olduğunu öğretti bizlere. Birkaç saat da olsa, dertlerden, kaygılardan, sıkıntılardan, stresten uzaklaştığımızın farkına vardık. Bu türden gezmeler ve seyahatler, insanın yeni yerler ve insanlar görmek istek ve arzusunu, çok istediği halde, gerçekleşmeyen, keşfedilmeyen merak etme ve hevesini daha da kamçılıyor.

Aslında her seyahat ve gezmeler, her insan farklı anlamlar ifade edebilir. Çünkü insan görmek istediğini görür ve seyahat yapmak için çeşitli sebepler ileri sürebilir.

Sanırım, yine bu seyahatlerle ara verdiğim gezmelere başlayabilirim. Tabi hava şartları imkân verdiği sürece, bütçeyi denkleştirdiğimiz sürece, hayatın mevcut keşmekeşinden kendimi soyutlayarak, fırsatlar bulabilirsem. Her ne şartta olursa olsun, gezmelerle sahip olduklarımın, bana çok iyi geldiğine inanıyorum. Gerek arkadaş ve dostlarla, gerek ailece ve gerekse yalnız başıma çıktığım seyahatlerde, gezdiğim yerlerde, mutlu olduğumu, huzur bulduğumu, kendimi zihnen ve fikren rahatlamış olduğumu/olabileceğimi düşünüyorum. Her yolculuk öncesinde tatlı bir telaşla, yeni yerler, yeni insanlar, yeni bilgiler edineceğimin heyecanı sarar, mutluluk kaplar tüm benliğimi. Önceleri bir merak ve hevesle başlayan seyahatler ve gezmelerime şimdilerde, kendimce birtakım sebepler olduğunu/olabileceğini gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

Hele gezdiğim, gördüğüm yerleri ve tanığım o güzelim insanlarla yaşadığım hoşsohbetleri kayıt altına almayı bir sorumluluk addederek, siz değerli okuyucularımla paylaşmayı da çok seviyorum. Geriye dönüp baktığımda, güzel anılar bırakmaktan, güzel insanlar tanımaktan, yeni şeyler öğrenmekten mutlu oluyorum. “Yazmak güzel,” ancak, bazı şeyleri “gezerek, yaşayarak yazmak daha da güzel” diye düşünüyorum.

Bence siz de fırsat bulduğunuz, imkân bulduğunuz sürece seyahat edin, gezin, dolaşın, keşfedin ve neler olduğunun kararını siz, kendiniz verin.

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 

DİĞER YAZILARI Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı 01-01-1970 03:00 Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İginç Tespitler 01-01-1970 03:00 YENI BIR GÜN, HAFTA VE AY! – 1- 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler  01-01-1970 03:00 Başlık 2: Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum   01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı Ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivürüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 CANIM ÖĞRETMENİM CANIM BENİM (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın  01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler 01-01-1970 03:00 Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası: Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 Arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Çalışmadan Çözümler Üretemezsiniz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 arası! "Taziyeye gittim, taziye sahibi oldum" 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Gençler Olmaz Ki!) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras (Ah Şu Motosikletler ve Gençler) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Umudunuzu Yitirmeyiniz 01-01-1970 03:00 Kısmetinize Ne Düşerse 01-01-1970 03:00 Sağlıklı Olmak Zenginliktir 01-01-1970 03:00 Bilinsin İstedim! 01-01-1970 03:00  Yazmak Vazgeçilmezdir 01-01-1970 03:00 İnsan Ne Kadar da Doyumsuz 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Sefer Tasına mı Dönsek Acaba? 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha da Çok 01-01-1970 03:00 Diyeceğim de Nereye Kadar? 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 Haksız da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Ah Şu Rüyalar Var Ya! 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00