Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler

Kerim BAYDAK

01-09-2025 09:20

Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler

Sokakta yaşayan çocuklar ve bu çocukların müptelası olduğu madde bağımlılığında her geçen gün artış gözleniyor.

Hiç kimsenin doğarken tercih yapma lüksü yoktur.

Aile, toplum, devlet, ülke gibi yer seçme şansımız asla yoktur.

Onları sahiplenen ailelerin halleri doğrultusunda, öyle veya böyle olurlar.

Çocuğun doğduğu ailenin durumu, yaşadığı çevre, girdiği arkadaş ortamı, ekonomik bir takım faktörler, çocuğun yaşamının şekillenmesinde büyük bir rol oynar.

Çocuk, dürüst, ahlaklı, erdemli bir ailenin ferdi olur ya da sokak çocuğu, içki, kumar, esrar, eroin, bali, tiner gibi bir takım madde bağımlısı olarak yaşamaya başlar.

Belki ailevi ve ekonomik sorunlar, onu bu duruma getirmiş olabilir; ama aslında bunda kişisel olarak, toplum olarak bizim de suçumuz yoktur diyemez. Onlara yeterince sahip çıkabilseydik, geleceğine dair olumlu adımlar atabilseydik, belki de şimdi bunlardan bahsetmiyor olacaktık.

Madde bağımlısı olan çocukların yaşam tarzına baktığımızda, genellikle parçalanmış ailelerden, ekonomik durumu çok kötü olan ailelerden olduğunu görebiliriz.

Gerek aile olarak, ebeveynler olarak, gerekse toplum olarak sahiplenemediğimiz bu çocuklarımız, çocuk yaşta, taze gonca birer gül gibi solmakta ve zamansız düşen bir meyve gibi, ağaç altında yok olup gitmekteler. Aynı zamanda, bir insanlık görevimiz de olan bu çocuklara sahiplenme duygusu ve mecburiyetiyle geleceğimize ancak güvenle bakabilir, genç, dinamik, zinde ve sağlam bir nesle sahip olabiliriz.

Hemen her gün basında yürek burkan, iç acıtan, yakan hikâyeler ve haberlerle üzülüyoruz, yıkılıyoruz. Sevgisiz, şefkatsiz, yuvasız, yarınsız, geleceksiz bir yaşam tarzına olan susayışlarını, arzu, istek ve beklentilerini, madde bağımlısı olmakla unutmaya çalışıyorlar.

Belki onlara kızıyoruz, kin ve nefretle bakıyoruz, her an bize bir şey yapacaklar diye korkuyoruz, bir o kadar da utanıyoruz ve utanmamız da gerekiyor. Belki de bu utanma duygumuzu, bakmayarak, görmeyerek ilgilenmeyerek, önemsemeyerek, gidermeye çalışıyoruz.

Madde bağımlısı bu çocuklara, biraz daha duyarlı olmak zorundayız. Kişi, aile, toplum, bu işle ilgili kurum ve kuruşlar olarak, imkânlar ölçüsünde, gücümüz nispetinde, elimizden geleni yapmalıyız, yapmak zorundayız. Çaresiz durumda olan bu çocuklarımıza karşı önyargılarımızı bir kanara bırakarak, ellerimizi uzatmalıyız.

Unutmayalım ki, herkes sorumsuz bir ailede, meşru olmayan ilişkiler neticesinde bir sokak çocuğu ve madde bağımlısı olabilirdi.

Onları kaderlerine terk etmeyelim, onlara yardımcı olalım.

Devletimiz ve yetkili olanlar, üzerine düşeni yaptıklarından eminim, bundan da hiç şüphem yok Ancak yetersiz olduğu kanaatindeyim. Belki daha fazlası da yapılabilir.

Bu çocuklarımız, toplumsal büyük bir yaradır, hem de cerahatli bir yara. Bu çocukları bu duruma getirenlere, çeşitli caydırıcı cezai müeyyideler verilsin

Aile, etkili, yetkili, hükümet ve toplum el ele vererek, bu sokak çocuklarına ne gerekiyorsa acilen yapılması lâzımdır.

Çünkü madde bağımlısı bu çocuklar, böyle olsun istemediler.

Onlara sahip çıkmalıyız, çünkü onlar başkasının değil, senin, benim, sizin, hepimizin çocuklarıdır.

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

DİĞER YAZILARI Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı 01-01-1970 03:00 Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İginç Tespitler 01-01-1970 03:00 YENI BIR GÜN, HAFTA VE AY! – 1- 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler  01-01-1970 03:00 Başlık 2: Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum   01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı Ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivürüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 CANIM ÖĞRETMENİM CANIM BENİM (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın  01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası: Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 Arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Çalışmadan Çözümler Üretemezsiniz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 arası! "Taziyeye gittim, taziye sahibi oldum" 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Gençler Olmaz Ki!) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras (Ah Şu Motosikletler ve Gençler) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Umudunuzu Yitirmeyiniz 01-01-1970 03:00 Kısmetinize Ne Düşerse 01-01-1970 03:00 Sağlıklı Olmak Zenginliktir 01-01-1970 03:00 Bilinsin İstedim! 01-01-1970 03:00  Yazmak Vazgeçilmezdir 01-01-1970 03:00 İnsan Ne Kadar da Doyumsuz 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel 01-01-1970 03:00 Sefer Tasına mı Dönsek Acaba? 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha da Çok 01-01-1970 03:00 Diyeceğim de Nereye Kadar? 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 Haksız da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Ah Şu Rüyalar Var Ya! 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00