Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?)

Kerim BAYDAK

20-03-2025 15:29

Başlık 2: Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?)

 

Parkta ki bankta oturuyorum.

Yanı başımızda ki bankta, birkaç kişi oturmuş, sohbet ediyorlar.

Doğal olarak sohbetin konusu, malum olduğu üzere deprem, sonrası ve özellikle hava kirliliği, asbest olayı.

Gerçekten dikkatli olunması gereken, önemli bir konu.

Oturanlar belli bir yaşta olup, konuşmalarıyla, tavırlarıyla eğitimli ve kültürlü gibi görünüyorlar.

Biraz ilgimizi çektiğinden,  karışık konuşmalara pürdikkat kulak kesiliyoruz.

“Büyük bir deprem yaşadık, durumu olan gitti, çıktı bu şehirden, olmayanlar da burada yaşamaya devam ediyorlar.”

“Haklısın kardeş, gidenlere kızmak mı gerek, yoksa sevinmek mi gerek, bilemiyorum!”

“Aslında, 5-6 sene bu şehirden uzaklaşacaksın, sonra döneceksin.”

“Vallahi doğru söylüyorsun, bizim gibi burada kalanlar, herhalde birkaç sene sonra, hepsi kanser olurlar”

“Geçenlerde bir doktor söylüyordu. Burada yaşayanlar, yaklaşık 10 yıl ve sonrasında, hava kirliliğinden, asbestten, diğer zararlı maddelerden hepsi çeşitli kanser hastalıklarına yakalanırlar diyordu.”

“Doğru söylemiş. Bir türlü depremde ve deprem sonrasında peyderpey yıkılan binaların oluşturduğu toz bulutlarından oluşan hava kirliliği, asbest miymiş, neymiş adı, milleti nefes alamaz duruma getirmiş.”

“Belki de şehirden çıkanlara, kızmamak gerek, Yoksa bu yıkımların, molozların ve diğer zararlı maddelerin kıskacında sıkışanlar, hepsi kanser olacak gibi görünüyor.”

“Hem bu hava kirliliği midir, asbest midir, nedir, hiç kimse de uyarılarda bulunmuyor. Yapılan uyarılara ne kadar uyulduğu da takip edilmiyor.”

“Hiç deme ya! Zaten bizim insanımız da pek uyarılara aldırmıyor, o kadar da önemsemiyor. Sürekli kirli, tozlu havayı soluyor. Kendilerini koruyamayıp, doya doya ciğerlerine çekiyor.”

Gerçekten de hava kirliliğiyle asbest maruziyetine bağlı hastalıklar biliniyor ise de asbeste bağlı hastalıkların ortaya çıkması, genellikle uzun yıllar alabiliyor. Bu süre, maruz kaldıktan sonra, 10 ile 50 yıl arasında değişiyormuş. Solunum yoluyla alındığında da en sık ve çok etkilenen organımız şüphesiz akciğerdir ve akciğerin zarında birikerek, yıllar içinde kireçlenmeye ve kansere neden olabiliyormuş.

Artık ne yapılabilir, bilemiyorum!

“Giden gitmiş, şehirden çıkmış, kalan sağlar bizimdir” kabilinden, geride kalanlar, bir şekilde bu hava kirliliği, asbest ve diğer zararlı maddelerle yaşayacaktır. Pek de umurunda olmayan, umursamayan insanımız, gelecek yıllarda nelerle karşılaşır, zaman gösterecektir.

Özellikle belli bir yaşın üzerindeki yaşlılar, en çok etkilenecek olanlardır. O yüzden, bu süreci daha dikkatli geçirmeleri, korunmaları gerekmektedir.

Anlaşılan, uyum konusunda büyük bir sorunumuz var.

Hele insanımızın bu uyum konusunda ki umursamazlıkları ve önemsemezlikleri daha büyük sorunların ortaya çıkmasına sebep olmaktadır.

Galiba depremin öldürmediğini, hava kirliliği, asbest ve diğer zararlı maddeler öldürecek.

Asbest konusunda uyarılar yapılmalı, tedbirler alınmalı ve alınan tedbirlere ne kadar uyulduğu kontrol edilmelidir. Yarın, çok geç olabilir.

Kerim BAYDAK

kbaydak6-artan@hotmail.com

DİĞER YAZILARI Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı 01-01-1970 03:00 Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İginç Tespitler 01-01-1970 03:00 YENI BIR GÜN, HAFTA VE AY! – 1- 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler  01-01-1970 03:00 Başlık 2: Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum   01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı Ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivürüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 CANIM ÖĞRETMENİM CANIM BENİM (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın  01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler 01-01-1970 03:00 Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası: Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 Arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Çalışmadan Çözümler Üretemezsiniz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 arası! "Taziyeye gittim, taziye sahibi oldum" 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Gençler Olmaz Ki!) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras (Ah Şu Motosikletler ve Gençler) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Umudunuzu Yitirmeyiniz 01-01-1970 03:00 Kısmetinize Ne Düşerse 01-01-1970 03:00 Sağlıklı Olmak Zenginliktir 01-01-1970 03:00 Bilinsin İstedim! 01-01-1970 03:00  Yazmak Vazgeçilmezdir 01-01-1970 03:00 İnsan Ne Kadar da Doyumsuz 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel 01-01-1970 03:00 Sefer Tasına mı Dönsek Acaba? 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha da Çok 01-01-1970 03:00 Diyeceğim de Nereye Kadar? 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 Haksız da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Ah Şu Rüyalar Var Ya! 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00