Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak)

Kerim BAYDAK

09-04-2025 17:50

Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak)

Sağlıklı gibisi olmak yoktur sanırım.

İnsanın en çok istediklerinin başında, eminim ki sağlıklı olmak gelir.

İnsan, sağlıklı olmayınca, hele hastalıklara duçar olunca; hiçbir şey aklına gelmiyor.

Hastalığa nerede,  ne zaman ve nasıl yakalandığının pek de önemi olmuyor.

Önemli olan, hastalığa yakalanıp, geçici veya sürekli kronik olarak sağlığınızdan olmamaktır.

Ortalıkla salgın haline gelen bir virüs dolaşıyor, korunabilene, kurtulabilene helâl olsun.

Naçizane böyle bir rahatsızlığa, yakalanmaktan kurtulamadık.

Tabiri caizse, yastık, döşek, yorgan, yatağa hapsolduk.

Bir zamanların küreselleşen sağlık problemi olan Korona virüsten de beter olan bir salgından yakamızı kurtaramadık.

Korona emarelerinin daha fazlasının olduğu bu virüse yakalanınca, insan hiçbir şey düşünecek durumda olmuyor, olamıyor.

Doktora gitseniz, ilâç kullansanız da illâ ki bir süre çekeceksiniz.

Üstüne tam da öğle vaktinde, aldığımız birkaç vefat haberini de ekstradan yaşadık.

Halamın kızının vefat ettiği haberi,

Yoğun bakımda olan kirvemizin vefat ettiği haberi,

Kıymetli bir dostumun kayınvalidesinin vefat ettiği haberi,

Yine bir arkadaşımızın kardeşinin vefat etmiş olduğu haberi de rahatsızlığımızın tuzu, biberi oldu.

Baş ağrısı, terleme, öksürük, burun akıntısı, balgam, hapşırma, kas, eklem, yorgunluk gibi vücudunun tamamının ağrıması bir yana, taziyelerine iştirak edememek insanı derinden üzüyor.

Bir tarafta çok sevdiğin kuzenimin taziyesine gidememek, diğer taraftan kirvelik kültürünün üst seviyede olduğu bölgemizde, kirvemin taziyesine iştirak edememek,  dost ve arkadaşının acı günlerinde yanlarında olamamak, acılarına ortak olamamak, gerçekten insanı duygusal olarak sıkıntıya sokuyor, demoralize ediyor.

Refakat ettiğin İnfluenza rahatsızlığında, insanın aklına hiçbir şey gelmiyor.

Sadece; “sağlıklı olabilir miyim, tekrar iyileşir miyim?” kaygısıyla, ne mal, ne mülk, ne para, ne pul, ne de … hiçbir şey düşünecek durumda olmuyor, olamıyor.

Nevazil halindeyken, insan daha çok düşünmeye, özeleştiri ve empati yapmaya başlıyor.

Geçmişini ve geleceğinin muhasebesini daha çok yapıyor.

Nekahet döneminde, daha çok duygusallaşıyor ve olana, olacaklara, hesapsız, kitapsız, daha faklı gözle yaklaşıyor.

İnsan için, en büyük hazinenin sağlıklı olması, inanç bakımından en büyük şükür ve hamt vesilesi oluyor.

İnsanoğlu,  çok acizdir ve acizliğine bakmadan, çok nankör olabiliyor.

Sağlıklı iken, “ben asla hasta olmam!” diyerek, böbürleniyor, hindi gibi kabarıyor, burnu havada, her şeye tepeden bakarak, büyük bir ahmaklık içerisine giriyor.

Hasta olduğunda da, “acaba bir daha iyileşir miyim, bu hastalıktan kurtulabilir miyim?” diyerek, büyük bir pişmanlık yaşıyor, iyileşmek için her türlü varlığını feda etmeye hazır oluyor.

Çok şükür ki, naçizane bu defa da geçici rahatsızlığı atlattık,

Her ne kadar nekahet döneminde olsak da,  şükürler olsun sağlığımıza kavuştuk,

Allah (cc) rahatsız olan bütün hastalara acil şifalar ihsan eylesin, taşıyamayacakları yük vermesin.

Kerim BAYDAK

DİĞER YAZILARI Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı 01-01-1970 03:00 Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İginç Tespitler 01-01-1970 03:00 YENI BIR GÜN, HAFTA VE AY! – 1- 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler  01-01-1970 03:00 Başlık 2: Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum   01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı Ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivürüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 CANIM ÖĞRETMENİM CANIM BENİM (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın  01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler 01-01-1970 03:00 Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası: Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 Arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Çalışmadan Çözümler Üretemezsiniz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 arası! "Taziyeye gittim, taziye sahibi oldum" 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Gençler Olmaz Ki!) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras (Ah Şu Motosikletler ve Gençler) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Umudunuzu Yitirmeyiniz 01-01-1970 03:00 Kısmetinize Ne Düşerse 01-01-1970 03:00 Sağlıklı Olmak Zenginliktir 01-01-1970 03:00 Bilinsin İstedim! 01-01-1970 03:00  Yazmak Vazgeçilmezdir 01-01-1970 03:00 İnsan Ne Kadar da Doyumsuz 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel 01-01-1970 03:00 Sefer Tasına mı Dönsek Acaba? 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha da Çok 01-01-1970 03:00 Diyeceğim de Nereye Kadar? 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 Haksız da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Ah Şu Rüyalar Var Ya! 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00