Sefer Tasına mı Dönsek Acaba?

Kerim BAYDAK

22-11-2022 22:45

 

Başlık 2: Sefer Tasına mı Dönsek Acaba?

 

“Üst üste konulan ve sabit durmalarını sağlayacak biçimde yapılmış bir sap yardımıyla kolayca taşınabilen yemek kapları takımı veya bu kaplardan her biri.” Üst üte eklenen katlardan birine sulu yemek, birine pilav türü katı bir yemek, bir katına salata, hoşaf, yoğurt gibi içeceklerin katılarak oluşan sefer tası, bizden yaşlıların sıkça başvurduğu bazı öğünlü yemeklerin yenildiği eşyalardan bir eşya. Özellikle orta direk diye tabir edilen maddi durumu zayıf ya da masraflı yemek yediğini düşünenlerin ya da tarlada, bağda, bahçede yemesi gerekenlerin, devlet dairelerinde, fabrikalarda çalışanların sıkça başvurdukları bir yemek şekli. Esnafların, inşaatlarda çalışanların, çobanlık yapanların sıkça devam ettirdikleri bir seyyar lokanta şeklidir.

Eskiler bilir, ancak yeni neslin pek de tanımadığı bir seyyar lokanta şeklidir SEFER TASI. Şimdilerde, en çok okullarda öğrencilerin beslenme şekillerinde görüyoruz, sefer tasını.

Son yıllarda küreselleşen korona virüs nedeniyle ekonomik yaşamların yanı sıra, gıda tüketimi ve gıda satın alma tercihlerini de değişmesi, farklı beslenme şekillerinin ortaya çıkmasıyla, sanki yeniden sefer tası uygulamasına dönülmüş gibi görünüyor. Nostaljik bir eşya haline gelen sefer tası, galiba pandemiyle beraber ilgi odağı haline geliyor. Birçok meslek grubunda sefer tası kullanılıp, gözde bir yemek şekli olarak kendini hatırlatacak gibi.

Bir çalışan sefer tasından faydalanmak istiyorum; ancak mevcut olağan tepkilerden rahat olabilirim endişesiyle şimdilik çok da sıcak bakmıyorum, daha doğrusu mecburiyetten bakamıyorum. İşte o zaman da “ne yiyeceğim, nerede yiyeceğim, ne kadar güvenli yemek yiyeceğim, nerede ucuz bulabileceğim, yediğim fastfood yiyecekler sağlıklı mı?” gibi sorularla boğuşmak zorunda kalıyorum. Tabi, okula giden torunumun; “Aa dedem bile bizim gibi sefer tası götürüyor!” söylemine de muhatap oluyorum. Hele işyerinde, sefer tasını açıp yemeklerimi yerken, arkadaşların ya da görenlerin o imalı negatif algı uyandıran bakışlarını ve sanki kötü bir şey yapıyorum gibi kaçamak bakışlarından rahatsız olmak insanı tedirgin ediyor. Yine de dışarıda yenilenlerin içeriğinden şüphe duyuyor olmak, sağlıksız olduğunu düşünmek, yediğim yemeklerin maddi ücretlerini karşılamakta zorlanmak, eski kültür de olsa, demode de olsa, bakışlar üzerime toplansa da yine de sefer taşına dönmekte karar kılacağım gibi. Bütün negatif algı uyandıracak bakışlara rağmen, alternatif beslenme sebebi olan sefer tasıyla sağlıklı ve ekonomik beslenmek amacıyla sefer tasını yanıma almayı düşünebilirim.

Hem ev yapımı yemeklerle beslenecek, hem aile sıcaklığı heyecanıyla, hem de daha ucuza yemek yemiş olacağım, hem de nostalji yaşamış olacağım. Sorgulayıcı, küçümseyici gözlerden rahatsız olmadan, belki de örnek teşkil etmesi açısından sefer tasında yiyeceklerle beslenmek güzel bir fikir olacağı kanısındayım.

Belki çalışanlar için çok zor gibi görünüyor; ama düşünebiliyor musunuz, sefer taslarından çıkan yiyeceklerin yan yana dizilerek, çok farklı çeşitlerin birbirine ikram edilmesi ne kadar güzel olurdu.

Sorgusuz, âmâsız, imasız, sağlıklı, ekonomik sefer tası ne güzel olurdu değil mi?

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

DİĞER YAZILARI Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı 01-01-1970 03:00 Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İginç Tespitler 01-01-1970 03:00 YENI BIR GÜN, HAFTA VE AY! – 1- 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler  01-01-1970 03:00 Başlık 2: Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum   01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı Ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivürüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 CANIM ÖĞRETMENİM CANIM BENİM (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın  01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler 01-01-1970 03:00 Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası: Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 Arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Çalışmadan Çözümler Üretemezsiniz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 arası! "Taziyeye gittim, taziye sahibi oldum" 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Gençler Olmaz Ki!) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras (Ah Şu Motosikletler ve Gençler) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Umudunuzu Yitirmeyiniz 01-01-1970 03:00 Kısmetinize Ne Düşerse 01-01-1970 03:00 Sağlıklı Olmak Zenginliktir 01-01-1970 03:00 Bilinsin İstedim! 01-01-1970 03:00  Yazmak Vazgeçilmezdir 01-01-1970 03:00 İnsan Ne Kadar da Doyumsuz 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha da Çok 01-01-1970 03:00 Diyeceğim de Nereye Kadar? 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 Haksız da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Ah Şu Rüyalar Var Ya! 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00