Umudunuzu Yitirmeyiniz

Kerim BAYDAK

31-01-2023 13:45

 

Başlık 2: Umudunuzu Yitirmeyiniz

 

Her yılsonunda, yeni yılı sabırsızlıkla ve heyecanla bekleriz. Hâlbuki her yılla yeni bir yaş daha alırız. Geçen yıllara artık geçmiş diyoruz. Avcısıyla, tatlısıyla geçirdiğimiz günleri artık geride bıraktığımız için seviniriz. Yeni yılın bize, taze, yeni, güzel şeyler getireceğini düşünürüz, umut ederiz.

Öyle bir beklenti içerisine gireriz ki, her arzu, istek ve talebimizi üst perdeden dillendiririz, bekleriz, yaşarız. Herkes kaliteli güzel bir yaşam sürmek ister. Yeni, güzel, olumlu şeyler beklemek elbette güzel/güzeldir, ancak inanç boyutunda baktığımız zaman, alnımıza yazılmış, kaderimiz olan, bize münhasıran yaşayacaklarımız, karşılaşacaklarımız var ki, biz bunların neler olduğunu, olacağını bilemeyiz.

Külli iradenin yanı sıra, biz de cüzi irademizle sadece dua ederiz, bekleriz, olanın en hayırlısı olabileceğini düşünerek,  hazırlıklı olur, haktan gelen bir karar olduğunu bilerek, inanarak şükür eder, hamt eder, teşekkür ederiz. 

İyi-kötü, acı-tatlı bütün yaşanılanların, söylenilenlerin geride kaldığını, yeni yılda her şeyin iyi olacağı beklentisine girerek, merhaba-hoş geldin der, kutlamalar içerisine gireriz.

Sevinçle yen yıla girersek, bundan sonra güleceğimizi düşünür; gam, keder ve üzüntüyle girersek, bundan sonra ki ömrümüzün pek de iyi gitmeyeceği ahmaklığı içerisine gireriz. Aslında geçen yıl gam, keder ve üzüntülerimizi alıp gitmemiştir, belki de bize miras bırakmıştır. Yeniden aynı şeyleri yaşamayacağımızın garantisi yoktur. Elbette bu kötüdür, ancak iyi olan tarafın da artık ne olduğunu, neyle karşı karşıya olduğumuzun bilincinde oluruz, Artık neyle, nasıl mücadele edeceğimizi hesabını yaparız. Ona göre çözümler üretmeye çalışırız. Kabullenir bir ruh haliyle bize refakat edecek olan olumsuz yönlerimizle mücadele eder, her koşulda direnir, ayakta kalmaya çalışır, ona göre hayatımızı ve kalan ömrümüzü idame ettirmeye çalışırız, çalışmalıyız. Bununla beraber umudumuzu kaybetmeyerek, her yer, zaman, mekân ve şartta hayatı severek, olumlu ve faydalı yönlerini alarak yaşamalıyız. Aksi takdirde, bunlar bizi daha da sıkıntıya sokar. Hayatın mevcut olumlu yönlerini kaybedersek, bize refakat eden bazı şeyler değişmeyeceğinden,  yaşamanın bir anlamı kalmıyor. Eğer bunları yaşayamıyorsak, sürekli kafamıza takıyorsak, ah-vah, of-puf ederek strese giriyorsak, umudumuzu kaybediyorsak, ister yedisinde olun, ister yetmişinde olun, inanın ki siz zaten ölmeden ölmüşsünüzdür demektir.

İster yeni yıl olsun, ister süren yıl olsun, umudunuzu kaybetmeden, şartlar ne olursa olsun, hayat devam ediyor. Bir şekilde bu hayatın gereklerini yerine getirerek yaşayacağımız düşüncesiyle hareket ediyor,  güzelin, güzelliklerin farkına vararak, olumlu yönlerini alarak kaliteli bir ömür yaşamaya gayret edersiniz, işte o zaman yıllar gelmiş, gelmemiş, o kadar da önemli olmayacaktır.

Unutmayın, insanı ayakta tutan bazı erdemler vardır. Beş parmağın hepsinin birbirinden farklı olacağını bilerek, inanç, iman ve itikat dairesinde düşündüğünüzde ve kabullendiğinizde, umudunuzu kaybetmediğinizde yaşamanın tadına varırsınız. Umudunu kaybederek, farklı arayışlar içerisine girenleri de Allah ıslah etsin, doğruyu, iyiyi göstersin, kurtarsın diyoruz. Biz inanıyoruz ki Rabbim neylerse güzel eyler. Güzel ve güzelliklerle baş başa kalmanız, sağlıklı, mutlu, huzurlu ömürler yaşamanız dileğiyle, yıllara ve yaşlara takılmayınız.

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

DİĞER YAZILARI Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı 01-01-1970 03:00 Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İginç Tespitler 01-01-1970 03:00 YENI BIR GÜN, HAFTA VE AY! – 1- 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler  01-01-1970 03:00 Başlık 2: Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum   01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı Ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivürüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 CANIM ÖĞRETMENİM CANIM BENİM (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın  01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler 01-01-1970 03:00 Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası: Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 Arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Çalışmadan Çözümler Üretemezsiniz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 arası! "Taziyeye gittim, taziye sahibi oldum" 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Başlık 2: Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! (Sağlıklı Olmak) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Gençler Olmaz Ki!) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası (Kızmak Mı, Gitmek Mi?) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras (Ah Şu Motosikletler ve Gençler) 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Kısmetinize Ne Düşerse 01-01-1970 03:00 Sağlıklı Olmak Zenginliktir 01-01-1970 03:00 Bilinsin İstedim! 01-01-1970 03:00  Yazmak Vazgeçilmezdir 01-01-1970 03:00 İnsan Ne Kadar da Doyumsuz 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel 01-01-1970 03:00 Sefer Tasına mı Dönsek Acaba? 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha da Çok 01-01-1970 03:00 Diyeceğim de Nereye Kadar? 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 Haksız da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Ah Şu Rüyalar Var Ya! 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00