TURİZM
Giriş Tarihi : 03-01-2024 11:29

Turistlerin Yüzde 57si Ödemeyi Kartla Yapıyor

Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin yüzde 57'si kartla harcama yapmayı tercih ediyor.

Turistlerin Yüzde 57si Ödemeyi Kartla Yapıyor

Visa 2023 Global Seyahat Trendleri Araştırması, Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin tercih ve harcama alışkanlıklarına dair önemli ipuçları sunuyor. 

Araştırmaya göre, Türkiye en çok Almanya, İngiltere, ABD ve Orta Doğu ülkelerinden seyahat edenler için cazip bir destinasyon olma özelliğini taşıyor. Her 10 yabancı turistten 4’ünün 12 ay içinde Türkiye'ye yeniden gelmeyi planladığını ortaya koyan araştırmaya göre, lezzetli yemekler (yüzde 54), bütçe dostu olma özelliği (yüzde 42) ve cazip alışveriş imkanları (yüzde 41) ülkeyi çekici kılan ana nedenler arasında yer alıyor. Türkiye’yi özellikle çocuklu ailelerin tercih ettiği de görülüyor.

Başlık 2: Ödemelerde kart ve temassız işlem 

Araştırmaya göre turistlerin yüzde 57’si ödemelerini kartla yapmayı tercih ediyor. Turistlerin kart kullanımını tercih etmedeki başlıca sebepleri; kart kabulünün yaygınlığı, kartların ATM’lerde geçerliliği ve kişisel tercihe bağlı olarak kart kullanmaları şeklinde sıralanıyor. Kart kullananların yüzde 83’ü ödemelerini temassız yapmayı tercih ediyor. 

Araştırmaya göre Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turistler seyahat başına ortalama 2 bin 900 dolar harcıyor. Seyahat başına en yüksek harcamayı 4 bin 15 dolar ile 12 yaşından büyük çocuklarla seyahat eden aileler gerçekleştiriyor. 

Başlık 3: Ortalama konaklama 11 gece 

Araştırma yabancı turistlerin Türkiye'de ortalama 11 gece konakladığını da ortaya koyuyor. Güvenlik, temizlik ve konum, ülkemizi ziyaret eden turistler için konaklamada temel  kriterleri oluşturuyor. 

Türkiye'yi ziyaret eden turistlerin yüzde 80'i konaklamak için otelleri tercih ediyor. Bu alanda BAE (yüzde 91), Almanya (yüzde 89) ve İngiltere (yüzde 84) öne çıkıyor.

Başlık 4: En çok tatil amaçlı ziyaret 

Araştırmaya göre Türkiye’ye gelen ziyaretçiler en çok tatil amaçlı seyahat ediyor ve kişiselleştirilmiş deneyimleri tercih ediyor. Turistlerin yüzde 29'u "her şey dahil" konaklama, yüzde 21'i "kısmi paket" seçerken, yüzde 50’si kendi rezervasyonunu kendi yapmayı tercih ediyor. 

Arkadaş veya aile önerileri, seyahat edenler için önemli bir referans kaynağı olarak öne çıkıyor. Aynı zamanda seyahat inceleme siteleri, arama motoru sonuçları ve sosyal medya paylaşımları da etkili oluyor. Turistler genellikle konaklama ve ulaşım için bir ay öncesinden rezervasyon yapmayı tercih ederken, restoran rezervasyonları ülkeye ulaştıktan sonra gerçekleştiriliyor. 

Başlık 5: Sürdürülebilir seyahatin geleceği açık

Araştırma, Türkiye’ye gelen turistlerin yüzde 87’sinin, diğer alternatiflere göre benzer fiyat seviyesinde ya da daha ucuz olması durumunda çevre dostu seyahati tercih edeceğini ortaya koyuyor. 

Sürdürülebilirlik kriterlerine uygun konaklama tesisleri (yüzde 24), ulaşımda enerjinin verimli kullanımı (yüzde 20), tek kullanımlık plastikten kaçınma (yüzde 20) ise sürdürülebilir seyahat alanında turistlerin dikkate aldığı temel unsurlar olarak öne çıkıyor. 

Kaynak: Ajans Bizim

Bilal KARADAĞBilal KARADAĞ