Şirketten yapılan açıklamada, 55 yıldır faaliyet gösteren ‘Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin adının değiştirilmesinin gerekçesi "globalleşme ve sürdürülebilirlik stratejisi" olarak açıklandı. Şirket, 6 Ocak 2025 tarihi itibarıyla yoluna ‘Sanipak’ adıyla devam edecek. Sanipak, hijyen ve sağlık anlamındaki İngilizce ‘sanitary’ kelimesi ile Türkçe temiz anlamındaki ‘pak’ kelimesinin birleşiminden oluşuyor.
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, yaptığı açıklamada, “Güçlü ve yenilikçi bir portföye sahip şirketimizin adını, uluslararasılaşma yolculuğunu da destekleyen ve daha küresel bir isim olan Sanipak’a dönüştürdük. Değişen ve gelişen sürdürülebilirlik gündemine bütüncül bakış açımızı da yansıtan bu kararla, kuruluşumuzun adından ‘tüketim’ kelimesini çıkardık” dedi.
Başlık 2: “Marka yatırımları yapıyoruz"
Sanipak CEO’su Bülent Kozlu da temizlik kağıtlarında Türkiye'nin önemli şirketlerinden biri haline geldiklerini belirterek, şunları söyledi:
“Kişisel hijyen denince ilk akla gelen Selpak, Solo, Uni Baby, Selin, Okey gibi markalarımız ile her 10 evden 8’inde hayatın her anına eşlik ediyoruz. Türkiye pazarındaki sürdürülebilir büyümemizi devam ettirirken, uluslararasılaşma stratejimiz kapsamında farklı coğrafyalarda marka yatırımları yapıyoruz. 6 Ocak 2025 tarihi itibarıyla yolumuza yeni ismimiz olan Sanipak ile devam edeceğiz. Ürün yenilikçiliğini sürdürülebilirlikle harmanlamayı, Türkiye ve Fas’taki modern fabrikalarımızdaki üretim ve istihdamımızla değer yaratmayı sürdüreceğiz. Ürünlerimizi kullanan müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörerek yaşamlarına değer katmak yine önceliğimiz olacak.”
1969 yılında İpek Kağıt adı altında kurulan şirket markalı temizlik kağıtları fabrikasının faaliyete geçirdi. Fas'ta Jeesr'i satın alarak bu ülkedeki yatırımlarına başlayan şirketin çok sayıda ülkeye ihracatı bulunuyor.
Kaynak: Ajans Bizim