Adıyaman’da 6 Şubat depremlerinin ardından kurulan konteyner kentlerde tahliye süreci 30 Haziran’da sona eriyor. K-2B Konteyner Kent’te yaklaşık 3 yıldır faaliyet gösteren esnaf ise süre uzatımı talebinde bulunarak, yüksek kira bedelleri nedeniyle iş yerlerini taşıyacak imkanlarının bulunmadığını söyledi.
Adıyaman’da 6 Şubat depremlerinin ardından kurulan konteyner kentlerde tahliye süreci 30 Haziran itibarıyla sona erecek. K-2B Konteyner Kent’te yaklaşık 3 yıldır faaliyet gösteren esnaf, iş yerlerini taşıyacak uygun koşulların oluşmadığını belirterek, tahliye süresinin uzatılmasını istedi.

"30 Haziran'da Gidecek Yerimiz Yok"
K-2B Konteyner Kent'te market işleten Mehmet Ekinci, yaşadıkları belirsizliğe dikkat çekerek, "3 yıldır buradayım, 2023 yılında yaşanan depremden sonra buraya geldik ve yerleştik. Eski yerimiz yıkıldı, kiracıydık. Halen buradayız, çalışmaya devam ediyoruz. Buranın kapanmasını istemiyoruz. 1 yıl daha uzatılmasını istiyoruz. 30 Haziran dediler ama 30 Haziran'da gidecek yerimiz yok. İş yerine ait kiralar ev kiralarından daha yüksek. İndere Bölgesi'nde yapılan iş yerlerinin kira bedeli daha yüksek. Çarşı merkezindekiler de yüksek zaten. Nereye gideceğimizi biz de bilmiyoruz. Belirsizlik var. Bize verilen sürenin uzatılmasını istiyoruz. Neden uzatılmasını istiyoruz? Şu an eski yerimiz yapılsa mahalle arasında bir kira ödeyerek çalışabileceğiz. Çarşı merkezindeki iş yerleri bütçemizi aşıyor" dedi.

"Biraz Daha Zaman Tanısınlar"
Deprem öncesinde de kiracı olduğunu belirten Ekinci, "Bir evimiz de yok, depremden önce kiracıydık. Depremin ardından Eğriçay Parkı'nda bir süre çadırda kaldık. 6 ay sonra K-6 Konteyner Kent'e geçtik, orası da kapatılacak diye duyduk. Bir evimiz de yok, sadece babamın bir evi var ama orası da orta hasarlı. Mecburen kiraya geçeceğiz. Başka çaremiz yok" ifadelerini kullandı.

"Buradan Çıktığımızda, Elimizdeki Ürünleri Koyacak Yerimiz de Yok"
İş yerlerinin tahliye edilmesi halinde ellerindeki ürünlerle ne yapacaklarını da bilmediklerini dile getiren Ekinci, yetkililerden bu konuda da destek beklediklerini ifade ederek, "Eğer burası kaldırılacaksa bize bir yer göstersinler en azından. Elimizde olan gıda ürünlerini koyacak yerimiz de yok. Ortaya atamayız, toptancıya da tekrar veremeyiz. Yardımcı olsunlar" dedi.
Yetkililere teşekkür eden Ekinci, süre uzatımı talebini şu sözlerle dile getirdi:
"Yetkililer şimdiye kadar yardımcı oldular, Allah razı olsun. Kimseden şikayetçi değiliz ama şu an bir acelecilik olduğu zaman mağdur olacağız, yani bize biraz daha zaman tanısınlar. Ardından kendimizi toparlarız. Burası geçici alan zaten, kiraya geçeceğiz."

"Buradan Çıkarsam Çalışamayacağım"
Konteyner kentte terzilik yapan Nurten Reşber ise tahliye sonrasında işini sürdürememe endişesi yaşadığını belirterek şunları söyledi:
"Konteyner Kent'ten tahliye edildikten sonra yapacak bir şeyim yok, mecburen evime gideceğim. Çünkü bir dükkan hakkım vardı o da verilmedi. Dükkan yerine ev verildi bana. Evime ekmek götüremeyeceğim, şu kiralar yüksek olduğu için de bana verilen evde de oturmak zorundayım. Gidecek bir yerimiz yok, işim için bir yer arıyorum ama kira bedeli çok yüksek. Yüksek olduğu için bir yer tutamıyorum. Aynı zamanda Esnaf Kefalet'e borcum var, bir bu borcu ödüyorum bir de devletin bana verdiği bir hibe vardı onu da ödüyorum. Buradan çıkarsam çalışamayacağım."

Kaynak : PERRE
