Şanlıurfa’da otomasyon sistemiyle üretilen termoslar, Dünya’ya ihraç ediliyor.
Milyonlarca dolar yatırımla kurulan dev fabrika, Türkiye ilk ve tek dünyanın ise beşinci robotik entegre tesis. Termos fabrikasında yıllık üretim kapasitesi nerdeyse bir milyonun üzerine çıkıyor.
Dünya’da yaşanan Covid-19 salgınının ardından hijyen ve sosyal mesafenin öneminin arttığı dönemde ilham alınarak hayata geçirilen fabrikada üretilen termoslar, yoğun bir talep gördü.
Şanlıurfa’da yaşayan genç yatırımcılar Ömer Polat ve Deniz Şiyar Polat kardeşlerin iki yılı aşkın bir çalışmayla Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulan tesiste termoslar otomasyon sistemiyle üretiliyor. Polat kardeşler, pandemi sonrası hem ısıya hem de soğuğa dayanıklı olan çelik termosların üretimi için yaklaşık 15 milyon dolarlık yatırım yaptılar.
Yatırımcıların "robotik entegre tesis" olarak tanımlanan tesiste üretilen termoslar, zaman içerisinde hem yurt içinde hem de yurt dışında yoğun bir talep gördü. fabrika 10 bini kapalı alan olmak üzere toplamda 45 bin metrekarelik alanda faaliyet yürütüyor. Termosların neredeyse tamamı robotlarla üretiliyor.
Fredo markasıyla iç piyasaya üretim yapan şirket faaliyete başladıktan sadece üç ay sonra ek yatırım kararı aldılar
Bireysel kullanımı mümkün kılan 6 model ve 8 boyda üretilen özellikle su ve çay termosları başta olmak üzere ısı muhafaza çelik ürünlere olan talep her geçen gün arttı.
Başlık 2: "Robotik hatta üretim"
Genç Yatırımcı Ömer Polat, üretim tesisi hakkında şunları söyledi:
"Bizim fabrikamız Türkiye’de ilk ve tek robotik entegre tesisi. Dünyanın da beşinci robotik entegre tesisi konumunu alıyor. Çelikten hammadde ve plastik girer mamul olarak kullanıcıya gider. Bütün şekillendirme aşamalarını robotlar gerçekleştiriyor arkanızda da gördüğünüz plastikler de robotlar sayesinde yapılıyor boya hattımız da robotiktir.
Günlük üretim kapasitesi modele göre değişmekte. Büyük modellerde 3500/ 4000 aralığındayken küçük bireysel termoslarda 6000'e kadar çıkabiliyoruz. Hedefimizde bu tesisi 15.000 rakamlarına çıkarmak var. Yurtiçi ve yurtdışına satışlarımız mevcut biz de içecek termosları ve yemek termosu da var müşteriye göre çeşitleniyor. Yurtdışına bireysel termoslar daha çok satılıyor.
2022’den sonra talebi en çok artan ürün matara ve termos bunun üzerine yoğunlaştık Dünya artık bireyselleşiyor. Bütün içeceklerin muhafaza edilebildiği termosun özelliği ısıyı muhafaza sıcağı sıcak, soğuğu soğuk tutmaktır. Pandemi sonrası bireyselleşmede termos kamp olayı arttı ve termosta açık meydana geldi.
Kaynak: Ajans Bizim